Bloemen voor weduwen en weduwnaars

Door het Corona virus is er veel veranderd. De maatregelen vragen van ons om afstand te bewaren. Terwijl nabijheid na het verlies van een partner zo gewenst is. De buurvrouw die geregeld een kopje koffie komt drinken, familie die even aankomt. Mensen die anders een schouder of een arm bieden moeten nu ongewild afstand houden.

‘En dan sta je er alleen voor. Ook al weet je dat die tijd komt,
de werkelijkheid is zo anders. Dat kan je je niet voorstellen’

Een paar weken na de uitvaart zijn de bloemen uitgebloeid, is de eerste hectiek achter de rug en blijft de weduwe of weduwnaar letterlijk met een leeg huis achter.

Hoe fijn is het om dan een steuntje in de rug te ontvangen in de vorm van een boeket bloemen? Te ervaren dat je er niet alleen voor staat en te weten dat je ergens je vragen kan stellen.

Wie kan een boeket aanvragen?

Het gratis boeket kan worden aangevraagd door uitvaartverzorgers, zorgprofessionals en naasten. In verband met de privacywetgeving is het wel van belang dat de weduwe of weduwnaar van de aanvraag op de hoogte is en daar akkoord voor geeft.

Bloemen kunnen besteld worden voor weduwen en weduwnaars in de regio Zuid-Kennemerland en Hoofddorp.

Hoe werkt het?

Na het invullen van het aanvraagformulier gaan wij aan de slag. Wij zorgen dat er binnen een week een boeket wordt bezorgd bij de weduwe of weduwnaar. Bij het boeket zit een handreiking waar mensen terecht kunnen met eventuele vragen. Na ongeveer een week belt een van onze ervaringsdeskundige vrijwilligers om te vragen hoe het gaat en of hij/zij iets kan betekenen.

Hoe kan een boeket worden aangevraagd?

Het boeket kan hier worden aangevraagd.

Voor vragen kunt u contact opnemen via info@stichting-nabestaandenzorg.nl of via 023 84 48 201.

De bloemen voor weduwen en weduwnaars zijn mogelijk gemaakt door de gemeente Haarlem, Bavo stichting, Rcoak en Bloemenhandel Jp Muntjewerf

21-09-2020

Herdenkingsavond begraafplaats Akendam