Praten over rouw en verlies

Praten kan helpen bij het omgaan met verlies. Bij de Stichting Nabestaandenzorg kun je terecht voor een goed gesprek en een luisterend oor. Dit kan op verschillende manieren: individueel, in groepsverband of beide. Tijdens het kennismakingsgesprek bekijken we samen wat je wensen zijn en wat het beste aansluit bij je behoeften.

Dit zijn onze mogelijkheden:

Individuele gesprekken
Je praat individueel met een vrijwilliger van de Stichting. Dit kan bij je thuis, telefonisch of op een andere plek die jij prettig vindt. Klik hier voor meer informatie.

Nabestaandencafés
Maandelijks kun je in de verschillende Nabestaandencafés informeel lotgenoten ontmoeten. Het delen van verhalen en het vinden van herkenning bij elkaar kan helpen bij het verwerken van je eigen verlies. Klik hier voor meer informatie.

Gespreksgroepen ‘Verder na verlies’
Deze gespreksgroepen van maximaal 8 personen, komen maandelijks bij elkaar. Belangrijke thema’s die in de groep leven, worden besproken onder begeleiding van een professionele rouwbegeleider.  Klik hier voor meer informatie.

Wandelen na verlies
Wandelen met iemand die  een vergelijkbare situatie te maken heeft kan prettig zijn. Het kan helpen om je gedachten te ordenen en je zinnen te verzetten. Het helpt om de draad weer op te pakken en zorgt voor afleiding. Bovendien is wandelen gezond. Klik hier voor meer informatie

26-04-2024 - 23-09-2024

Start september: Gespreksgroep voor nabestaanden zonder kinderen