De kracht van lotgenotencontact

Wilt u graag in contact komen met anderen en ervaringen delen? Wilt u dit doen in de setting van een ‘rouwgroep’, of wilt u liever mensen in een meer informele sfeer ontmoeten? Beide zijn mogelijk en worden in Haarlem en omgeving aangeboden.

Inloopochtend Het Rondje van …

Wilt u graag met anderen praten over het verlies, maar wilt u niet direct deelnemen aan een rouwgroep? Kom dan naar de inloopochtend Het Rondje van … en ontmoet in een informele en ontspannen sfeer lotgenoten.

"De moeilijkste momenten in het leven zijn minst zichtbaar voor anderen."
Het Rondje van … wordt elke maand georganiseerd en is een ontmoetingsplek waar nabestaanden tijdens een kopje koffie of thee ervaringen, vragen en gedachten met elkaar kunnen uitwisselen. Tijdens Het Rondje van … zijn verschillende professionals en vrijwilligers, vaak met een eigen verlieservaring, aanwezig met wie u desgewenst individueel uw verhaal kunt delen. Zij kunnen ook uw vragen beantwoorden.
U hoeft zich niet aan te melden voor Het Rondje van …

De deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

Als u met een vrijwilliger in alle rust bij u thuis verder wilt praten over het verlies dan kan dat ook. Maak een afspraak tijdens de ochtend of neem contact op via onderstaande gegevens.

Kijk op de agenda voor de data van de inloopochtend.

Het Sterretjescafé

Voor ouders van overleden kinderen
Is uw kind(je) voor, tijdens of na de geboorte overleden en wilt u graag met andere moeders en/of vaders praten over het verlies. Kom naar het Sterretjescafé en deel uw verdriet met anderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arienne Post. Zij is te bereiken via 06 - 41 461 141.

Wilt u ook een rondje schenken?

Wilt u ook een rondje koffie/thee schenken? Dan is dit van harte welkom.
U kunt op de dag zelf een (deel van een) rondje afrekenen of een bedrag overmaken op rekening NL72 KNAB 0725 6320 38 t.n.v. Stichting Nabestaandenzorg o.v.v. uw naam.

Voor vragen over het geven van een rondje kunt u ook contact opnemen met Linda Frank 06 - 51 117 282 of via info@stichting-nabestaandenzorg.nl.

Rouwgroepen

Vindt u het prettig om in een kleine groep aan de hand van thema’s en onderwerpen met anderen te praten over het verlies? Dan kunt u deelnemen aan een rouwgroep. Stichting Nabestaandenzorg werkt in Haarlem samen met Stichting Dock en in de Haarlemmermeer met de Johannes de Doperkerk. Zij hebben veel ervaring in het begeleiden van rouwgroepen. Beide starten één of twee per jaar een rouwgroep waaraan u deel kunt nemen.

Wilt u weten wanneer er een groep start en wat de kosten zijn? Neem dan contact op of kijk op de agenda voor de actuele rouwgroepen.

# afwikkeling nalatenschap # rouwverwerking # herdenkingsavonden

vr 21-06-2019

Herdenkingsavond begraafplaats Akendam

vr 21-06-2019