Kracht van lotgenotencontact

Wanneer je iemand verliest die je erg dierbaar is, staat je hele wereld op zijn kop, niets lijkt meer op wat het was. Zekerheden en vaste patronen zijn weggevallen. Je wordt overweldigt door verdriet en emoties. Je kunt een hele andere kijk krijgen op wat belangrijk en zinvol is in het leven. Herkent u dit en heeft u behoefte om met mensen te praten die net als u te maken hebben met het verlies van een naaste kom dan naar een van de ochtenden Verder na Verlies.

Verder na Verlies

Is een lotgenotenochtend waar nabestaanden op informele wijze elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen en vragen kunnen delen.
Is een gespreksgroep waar onder professionele begeleiding specifieke onderwerpen worden besproken.

“Ik heb het gevoel dat ik het niet red. Ik weet niet hoe ik verder moet. Het alleen zijn, het alles alleen moeten doen en beslissen vind ik zo moeilijk.”

Lotgenotenochtend Verder na Verlies

Wilt u graag met anderen praten over het verlies, maar wilt u niet direct deelnemen aan een rouwgroep? Kom dan naar de lotgenotenochtend en ontmoet in een informele sfeer anderen met wie u uw verhaal kan delen.

De lotgenotenochtend Verder na Verlies is elke laatste woensdag van de maand en is een ontmoetingsplek waar nabestaanden tijdens een kopje koffie of thee ervaringen, vragen en gedachten met elkaar kunnen uitwisselen. Tijdens de ochtend zijn verschillende professionals en vrijwilligers, vaak met een eigen verlieservaring, aanwezig met wie u desgewenst individueel uw verhaal kunt delen.

Iedereen die te maken heeft met het verlies van een naaste is van harte welkom. Ook wanneer het verlies al langer geleden is.

Wanneer u met een vrijwilliger of nazorgconsulent in alle rust bij u thuis verder wilt praten over het verlies dan kan dat ook. Maak een afspraak tijdens de ochtend of neem contact op via onderstaande gegevens.

In verband met de Corona-maatregelen is aanmelden verplicht. U kunt zich hier aanmelden. Wilt u zich liever telefonisch aanmelden dan kan dat via 023 -84 48 201.

Lotgenotenochtend Verder na Verlies Haarlem
Wanneer: Elke laatste woensdag van de maand
Tijd: 10:00 - 12:00 uur
Locatie:  Jansstraat 33
Adres: Jansstraat 33, Haarlem
Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

Kijk voor de data op de agenda.

Gespreksgroep Verder na Verlies Haarlem en Hoofddorp

De gespreksgroep Verder na Verlies is een doorlopende praatgroep. En is voor iedereen die een naaste heeft verloren, daar een weg in wil vinden en het verlies op een draagbare manier in het leven wil meenemen.

Onder professionele begeleiding worden thema's rondom rouw en verlies besproken. Naast de informatie die wordt gedeeld is er veel ruimte voor het uitwisselen van ervaringen met lotgenoten.

De ochtend begint om 9.45 uur met een kopje koffie of thee. Het programma begint om 10.00 uur en duurt tot 11.30 uur. Daarna is er nog tijd en ruimte om na te praten.

Om ons goed te kunnen voorbereiden op het aantal deelnemers en vragen vragen wij u zich voor deze ochtend aan te melden. Dit kan via deze link of telefonisch via 023 – 84 48 201

Kijk voor de data en de onderwerpen op de agenda.

Gespreksgroep Verder na Verlies Hoofddorp

Begeleiding: Marianne Vreeken
Wanneer:
Elke 1ste maandag van de maand
Tijd: 10:00 - 12:00 uur
Locatie: de Nieuwe Silo
Adres: Graan voor Visch 14302 in Hoofddorp
Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

Gespreksgroep Verder na Verlies Hoofddorp wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Haarlemmermeer, stichting Maatvast, Oranje Fonds, J.C. Ruigrok stichting en Rabobank regio Schiphol

Gespreksgroep Verder na Verlies Haarlem

Begeleiding: Jos Vermij
Wanneer: Elke 2e woensdag van de maand
Locatie: Jansstraat 33
Adres: Jansstraat 33, Haarlem
Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

De gespreksochtend Verder na Verlies wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Haarlem.

# afwikkeling nalatenschap # rouwverwerking # herdenkingsavonden

09-09-2020