Kracht van lotgenotencontact

Wanneer je iemand verliest die je erg dierbaar is, staat je hele wereld op zijn kop, niets lijkt meer op wat het was. Zekerheden en vaste patronen zijn weggevallen. Je wordt overweldigt door verdriet en emoties. Je kunt een hele andere kijk krijgen op wat belangrijk en zinvol is in het leven. Herkent u dit en heeft u behoefte om met mensen te praten die net als u te maken hebben met het verlies van een naaste kom dan naar een van de ochtenden Verder na Verlies.

Verder na Verlies

Is een inloopochtend waar nabestaanden op informele wijze elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen en vragen kunnen delen.
Is een gespreksochtend waar onder professionele begeleiding specifieke onderwerpen worden besproken.

“Ik heb het gevoel dat ik het niet red. Ik weet niet hoe ik verder moet. Het alleen zijn, het alles alleen moeten doen en beslissen vind ik zo moeilijk.”

Inloopochtend Verder na Verlies Haarlem en Hoofddorp

Wilt u graag met anderen praten over het verlies, maar wilt u niet direct deelnemen aan een rouwgroep? Kom dan naar een van de inloopochtenden en ontmoet in een informele sfeer lotgenoten met wie u uw verhaal kan delen.

De inloopochtend Verder na Verlies wordt 2 keer per maand georganiseerd en is een ontmoetingsplek waar nabestaanden tijdens een kopje koffie of thee ervaringen, vragen en gedachten met elkaar kunnen uitwisselen. Tijdens de ochtend zijn verschillende professionals en vrijwilligers, vaak met een eigen verlieservaring, aanwezig met wie u desgewenst individueel uw verhaal kunt delen.

U hoeft zich niet aan te melden voor de inloopochtend. Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

Wanneer u met een vrijwilliger of nazorgconsulent in alle rust bij u thuis verder wilt praten over het verlies dan kan dat ook. Maak een afspraak tijdens de ochtend of neem contact op via onderstaande gegevens.

Inloopochtend Verder na Verlies Hoofddorp
Wanneer: Elke 1ste maandag van de maand
Tijd: 10:00 - 12:00 uur

Locatie:
de Nieuwe Silo
Adres:
Graan voor Visch 14302, 2132 VJ Hoofddorp

Inloopochtend Verder na Verlies Hoofddorp wordt mede mogelijk gemaakt door gemeente Haarlemmermeer, stichting Maatvast, Oranje Fonds, J.C. Ruigrok stichting en Rabobank regio Schiphol

Inloopochtend Verder na Verlies Haarlem
Wanneer: Elke laatste woensdag van de maand
Tijd: 10:00 - 12:00 uur
Locatie: Jansstraat 33
Adres: Jansstraat 33, Haarlem

Kijk voor de data op de agenda.

Gespreksochtend Verder na Verlies Haarlem

Tijdens de gespreksochtend wordt onder professionele begeleiding een specifiek onderwerp besproken. Naast inzicht en informatie die wordt gedeeld is er veel ruimte voor uitwisselen van ervaringen met lotgenoten.

De ochtend begint om 9.45 uur met een kopje koffie of thee. Het programma begint om 10.00 uur en duurt tot 12.00 uur.

Wanneer: Elke 2e woensdag van de maand
Adres: Jansstraat 33, Haarlem
Kijk voor de data en de onderwerpen op de agenda.

Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage is welkom.

Om ons goed te kunnen voorbereiden op het aantal deelnemers en vragen vragen wij u zich voor deze ochtend aan te melden. Dit kan via deze link of telefonisch via 023 – 84 48 201

De gespreksochtend Verder na Verlies wordt mede mogelijk gemaakt door de Gemeente Haarlem.

# afwikkeling nalatenschap # rouwverwerking # herdenkingsavonden

25-01-2020

Sterretjescafé: Voor ouders van overleden kinderen

29-01-2020