Het ontstaan van Stichting Nabestaandenzorg

‘Delen is helen’

Linda Frank had als nabestaanden-begeleider veel contact met mensen die recent hun naaste hadden verloren.  Zij merkte dat menigeen zich na 3 à 4 maanden eenzaam en verloren voelde maar dan niet wist waar hulp te vinden was.

Linda: “Waarom is er geen ondersteuning voor mensen na het verlies van een naaste? En als het er is, weten mensen het niet te vinden. Huisartsen verwijzen soms naar een psycholoog, rouwdeskundige of schrijven medicijnen voor. Maar is dit altijd de meest passende oplossing?” Ze vond van niet en richtte in 2015 de Stichting Nabestaandenzorg op met de overtuiging dat het medicijn voor rouw wel eens het lotgenotencontact kan zijn. “Delen is toch heel vaak helen.”

Stichting Nabestaandenzorg is een plek waar mensen gehoor vinden, ondersteund en begeleid kunnen worden, zowel 1 op 1 als in groepsverband, waar zij kunnen reflecteren, ervaringen kunnen delen en ook de zin in het leven weer terug kunnen vinden. Een plek die gemakkelijk gevonden kan worden en laagdrempelig is.

Linda: “Met de stichting wil ik ook de maatschappelijke bewustwording stimuleren over het proces na overlijden en de eenzame tocht die vaak gegaan moet worden. We moeten daar veel meer oog voor krijgen”.

26-04-2024 - 23-09-2024

Start september: Gespreksgroep voor nabestaanden zonder kinderen

02-05-2024

Wandelen na Verlies - Haarlem