Gezocht vrijwilligers voor Huisbezoek na partnerverlies

Datum :

Datum: 14-01-2021

Vrijwilligers gezocht voor Huisbezoek na partnerverlies

Het kan fijn zijn om, na het overlijden van je partner, met iemand te praten en een steuntje in de rug te krijgen. Dat is de insteek van 'Huisbezoek na partnerverlies'. Voor dit nieuwe initiatief is Stichting Nabestaandenzorg op zoek naar vrijwilligers die graag een luisterend oor willen bieden en daarmee tijdelijk extra ondersteuning kunnen geven aan mensen die hun partner verloren hebben.

Vrijwilliger ‘Huisbezoek na partnerverlies’
Als vrijwilliger ‘Huisbezoek na partnerverlies’ gaat u in gesprek over het verlies, de vragen die daarmee gepaard gaan en het opnieuw invulling geven aan het veranderde leven.

Heeft u zelf uw partner verloren of voelt u zich betrokken bij mensen die te maken hebben met partnerverlies? Wilt u een luisterend oor bieden en een steuntje in de rug geven? Meld u dan aan als vrijwilliger ‘Huisbezoek na partnerverlies'.

Training
Wanneer u zich aanmeldt als vrijwilliger krijgt u eerst een training van drie dagdelen. Hierin wordt aandacht besteed aan verschillende communicatievormen, het rouwproces en het werk als vrijwilliger. Wanneer u daarna op huisbezoek gaat neemt u regelmatig deel aan overleg/intervisie momenten.

Stichting Nabestaandenzorg
Stichting Nabestaandenzorg is een informatiepunt waar nabestaanden terecht kunnen met hun vragen en zorgen rondom rouw, verlies en nalatenschap. Daarnaast biedt de stichting verschillende gesprekgroepen en een inloopochtend aan waar lotgenoten elkaar kunnen ontmoeten en met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Corona
Door de corona maatregelen zijn wij helaas beperkt in onze mogelijkheden, maar tegelijkertijd ook opzoek naar mogelijkheden om wél met mensen in contact te komen en te blijven. Denk hierbij aan telefonisch contact of middels videobellen.

Aanmelden
Heeft u interesse of wilt u meer informatie? Neemt u dan contact op met vrijwilligerscoördinator Bertine Hagmeijer. Zij is telefonisch bereikbaar via 023-84 48 201 of per mail: bertine@stichting-nabestaandenzorg.nl