Waar staat de Stichting Nabestaandenzorg voor?

Stichting Nabestaandenzorg heeft als doel een vangnet te zijn voor nabestaanden in de periode na overlijden zodat zij deze periode met hun vragen en zorgen geholpen kunnen worden en zich gesteund voelen. De stichting informeert en ondersteunt hen en brengt hen met elkaar in contact. Dit doet de stichting door een informatiepunt te zijn waar nabestaanden terecht kunnen met vragen en zorgen, het bieden van ondersteuning door nazorgconsulenten en vrijwilligers en het faciliteren van gespreksgroepen en ontmoetingsplekken waar nabestaanden met elkaar ervaringen en vragen kunnen delen.

Daarnaast zet de stichting zich in voor het creëren van bewustwording en het bespreekbaar maken van het proces na overlijden.

Aanbod

Het team van Stichting Nabestaandenzorg

Bij Stichting Nabestaandenzorg werken betrokken nazorgconsulenten en vrijwilligers die u in deze moeilijke periode bijstaan en ondersteunen. Zij hebben aandacht voor uw situatie en helpen u bij de verschillende vragen waar u mee te maken krijgt.

"Aandacht voor uw situatie, hulp bij de afwikkeling van de nalatenschap en de daarbij komende administratie of er gewoon ‘zijn’. Wij staan voor u klaar."

De nazorgconsulenten:

• zijn zorgvuldig in de afwikkeling van de nalatenschap en bijkomende administratie;
  • zijn betrokken bij de situatie waarvoor u staat;
  • hebben aandacht voor uw verhaal en wat u heeft meegemaakt;
  • bieden structuur en hebben overzicht in een zware en onoverzichtelijke periode.

De vrijwilligers:
Bij de stichting werken ervaringsdeskundige vrijwilligers. Zij weten uit eigen ervaring wat een verlies betekent. Met hun ervaring bieden zij steun en een luisterend oor.

Linda Frank - Coördinator
Bertine Hagmeijer - Vrijwilligerscoördinator