Rouw op de werkvloer, over wat werkt en wat niet (deel 2)

Datum :

Hoe ga je om met je werk als je rouwt – en hoe kun je als bedrijf een werknemer helpen die iemand is verloren? Hoe vermijd je conflicten en hoe ga je ermee om als ze er toch zijn?

‘Vermijd conflicten’, het is het eerste advies dat je van deskundigen krijgt. Maar toch lukt dat niet altijd. Hoe kun je op een goede manier terugkeren naar je werk na een rouwperiode? En hoe pak je dat als werkgever aan? Daarover praten we in deze tweede aflevering die gaat over rouw op de werkvloer.

Wij bedanken de sprekers in de podcast voor hun bijdragen:

Jopie van den Burg – ervaringsdeskundige en zorgmedewerker
Aart Harder – ervaringsdeskundige, psychotrauma practicioner en trainer
Peter Tomesen – verlies- en rouwbegeleider
Jakob van Wielink – coach in leiderschap, transitie en rouw
Jakob schreef onder meer het boek ‘Professioneel begeleiden bij verlies’ en samen met Leo Wilhelm ‘Rouwregels’. Beide boeken zijn via zijn site beschikbaar. Jopie schreef over haar ervaringen het boek ‘Tot de dood ons scheidt’. Ook haar boek is via de grote boekensites beschikbaar.

Deze aflevering wordt mogelijk gemaakt door:

• Instituut Gak wil een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de sociale zekerheid en arbeidsmarkt in Nederland door het investeren in maatschappelijke projecten, onderzoek en leerstoelen.
  • Stichting Nabestaandenzorg

De podcast serie wordt gemaakt Patty-Lou Middel Leenheer en Richard Grootbod van Helemaal aan het einde. Mocht u vragen of opmerkingen over de podcast hebben dan kunt u deze mailen aan Richard@audiodroom.nl

09-09-2020

Gespreksgroep Verder na Verlies Haarlem