Praten over je laatste hoofdstuk, juist als er geen geld is

Datum :

Dit jaar is SIRE een campagne begonnen om mensen aan te moedigen meer over de dood te praten met elkaar. Een onderwerp waar je niet echt graag over babbelt tijdens een verjaardag, een feestje of een gezellig uitje met koffie met gebak. En er zijn ook veel mensen die dat niet kunnen of durven, soms vanuit geloof, angst of schaamte want niet iedereen kan alles evengoed regelen. En dan met name financieel. Want wat nu als je in de schulden zit, geen polis hebt of die hebt afgekocht. En wat nu als je de Nederlandse taal niet goed spreekt, maar wel te maken krijgt met het enorme verdriet van een verlies. Hoe vergaat het die mensen?

Wij bedanken de sprekers in deze aflevering voor hun openhartige bijdragen:
Theodoor Sandberg van het initiatief afscheidthuis.nl
Monika Schiedon
Ardy Moeijes

Ondanks verscheen het boek van Paul Stolwijk “Rouw verdient respect”. Paul heeft dit geschreven vanuit zijn jarenlange ervaring in de bejaarden- en uitvaartsector.

Deze aflevering is in samenwerking met Stichting Sam Sam Uitvaartcoaching en wordt mogelijk gemaakt door Zorg van de Zaak Foundation in opdracht van Stichting Nabestaandenzorg.

26-04-2024 - 23-09-2024

Start september: Gespreksgroep voor nabestaanden zonder kinderen

02-05-2024

Wandelen na Verlies - Haarlem