Ode aan de verandering na rouw

Datum :

Ode aan de verandering na rouw
Als er één woord is, dat heel goed past bij het proces dat rouw met zich meebrengt, dan is het wel: verandering. ‘Ik hoop dat je snel weer je oude zelf wordt’, zeggen we soms tegen iemand die verlies meemaakt. Maar de werkelijkheid is dat dat soms helemaal niet meer kan. Als je kind komt te overlijden, je partner of je beste vriend, hoe kun je dan jezelf weer worden als die ene er niet meer is?

Misschien is het beste antwoord wel dat je een andere versie van jezelf wordt. Welkom bij deze nieuwe aflevering van ‘Helemaal aan het Einde’, waarin we een ode willen brengen aan de verandering.

Wij bedanken de sprekers in de podcast voor hun bijdragen
Jopie van den Burg - ervaringsdeskundige en zorgmedewerker
Aart Harder - ervaringsdeskundige, psychotrauma practitioner en trainer
Jakob van Wielink - coach in leiderschap, transitie en rouw
Loes Dreschler - CNV Vakmensen

Deze aflevering wordt mogelijk gemaakt door
Instituut Gak wil een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de sociale zekerheid en arbeidsmarkt in Nederland door het investeren in maatschappelijke projecten, onderzoek en leerstoelen.
Steunfonds DISK steunt aanvragen uit oecumenisch kerkelijke of diaconale netwerken.
Afscheidshuis en crematorium Sterrenheuvel in Haarlem.
In opdracht van Stichting Nabestaandenzorg

Jakob schreef onder meer het boek ‘Professioneel begeleiden bij verlies’ en samen met Leo Wilhelm ‘Rouwregels’.
Jopie van den Burg verloor haar man jong na een lang en intens ziekbed. Zij schreef haar ervaringen op in het boek 'Tot de dood ons scheidt'.

24-04-2024

Nabestaandencafé - Haarlem